Human resources management
Organizacijska kultura i klima mogu poticati ispunjenje vizije i poslovnih strateških ciljeva, ali mogu biti i velika prepreka za njihovo ispunjenje. Zato je izuzetno važno analizirati i biti svjestan trenutne situacije unutar poduzeća.
Organizacijska kultura predstavlja način života i rada u organizaciji a sastoji se od sustava vrijednosti, vjerovanja, stavova i ponašanja koja predstavljaju osobnost kompanije. Vrlo često samu organizacijsku kulturu kreiraju oni koji vode kompaniju (vlasnici, direktori i rukovodeći kadar), ali i zaposlenici koji u njoj rade, koji svoja vjerovanja, stavove i ponašanje u određenom vremenskom razdoblju postupno oblikuju u organizacijsku kulturu kompanije.
I dok organizacijska kultura predstavlja način života i rada u organizaciji, organizacijska klima označava prevladavajuću atmosferu u organizaciji, od razine morala do osjećaja pripadnosti i motivacije pojedinih članova organizacije. Važno je istaknuti da pozitivna organizacijska klima može značajno povećati produktivnost poduzeća a samim tim i ispunjenje strateških ciljeva.